Frakt från 15 kr

Vanliga frågor

Här har vi samlat svar på frågor som vi ofta får här på Runåbergs. Hittar du inte svaret på det du undrar, kontakta oss så hjälper vi dig.

Måste jag ha ett konto för att kunna handla hos er?
Nej, det går jättebra att handla hos oss även utan ett konto. 

Jag kom på att jag har glömt beställa några sorter. Kan jag göra ett tillägg till min order?  
Vi gör tillägg på upp till tre påsar i mån av tid. Det enklaste är om du mailar oss på info@runabergsfroer.se.

Vi har en postlåda som står utomhus. Är det skadligt för fröerna om de levereras dit på vintern när det är minusgrader ute?
Det är ingen fara för fröerna om de ligger i minusgrader. Fukt är däremot inte bra för fröer.

Jag har beställt ett nytt lösenord men det kommer inte till min mail. Varför inte?
Titta gärna i din skräppost-mapp, ibland hamnar mailet med nytt lösenord där. Om du inte hittar något mail där, kontakta oss så hjälper vi dig.

Är alla era fröer ekologiska?
Ja, vi säljer bara ekologiska fröer. Här kan du läsa mer om vår ekocertifiering.

Kan jag köpa tomma påsar utan tryck?
Ja, vi säljer otryckta påsar för 1 krona styck. Om du är intresserad av att köpa påsar, maila oss på info@runabergsfroer.se.